model cun


layout

flying maple



Saturday, March 5, 2011

My RoJaK!!

hyep all.....
ASSAMUALAIKUM....

Hari nie aku ada buat ROJAK...first time kot...
hahaha....
2 pown kes mak aku yg suruh buat....
serius aku cakap sedap cek..tapi x pedas cngt...
meh aku cita cara-cara nak buat rojak bagi terangkat  pungkoq hampa makan..
hahahahahaaa....

bahan-bahan yang perlu ad :-

1.NENAS
2.SENGKUANG
3.MEMPELAM...
(AKU TAK BOH TIMUN SEBAB AKU TAK SUKA MAKAN)


4.KACANG YANG TELAH DITUMBUK OR BLENDER TAPI TAK NAK HANCUR CNGT EA..
5.KUAH ROJAK


cara-cara nak buat :-

first,ampa mesti lar kupas kulit dulu kan,kupas kulit sengkuang,nenas n mempelam
senkuang yang telah dipotong

nenas yg telah dikupas


mempelam(orang bandar panggil mangga)haha


Lepas siap kupang n potong buah-buah 2,tunggu apa lagi terus campurkan sekali lar buah 2 dalam mangkuk


campuran nenas,sengkuang n mempelam

ok,lepas tu,ampa amek kuah rojak samada beli kat kedai or buat sendiri,,aku punya kuah rojak beli ja..nak buat x bapa nak reti..haha..
ampa,gaul kan kuah rojak tadi dengan buah buahan yang telah dicampur .

kuah rojak made in kedai

boh kuah dalam mangkuk buah

setelah siap digaul

ok,,,lastly lepas dah gaul semua 2,ampa bubuh lar kacang yg dah ditumubk or blender
tapi ikut ampa lar.kalau yang x suka kacang x payah boh,,aku buboh sebab aku suka kacang..sedap babe...
hahahaa

boh kacang

nyum-nyum

sudah boleh ditelan

ok,2 lar benda yang aku buat rinie....saja ja aku nak share kat sini..benda nie senang ja so sapa-sapa yg nak try boleh ja..tapi aku sure semua dah pandai buat benda nie kan???

ok lar,nie ja untuk hari nie,,nanti law rajin aku update g..
papai...............
ASSALAMUALAIKUM.....

2 comments: